کرونا پدیا

پرسش مهر 21

کرونا پدیا

پرسش مهر 21

سلام خوش آمدید

چطور کرونا نگیریم؟

پنجشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹ ق.ظ

با اینکه نباید به شایعات توجه کرد، اما وضعیت خطرناکی که ویروس کرونا در تمام جهان ایجاد کرده را نباید دست کم گرفت. در طول موج‌های مختلف شیوع این ویروس، گاهی عموم مردم در رعایت استانداردهای بهداشتی سستی کردند که نتیجه آن افزایش شدید مبتلایان بوده است.

در حال حاضر نیز در سراسر کشور در وضعیت قرمز این بیماری قرار گرفته ایم. تعداد مبتلایان در پایتخت به شدت افزایش یافته و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این آمار فجیع‌تر خواهد شد.

این روزها تقریبا همه مردم دنیا از ماسک به عنوان اصلی ترین راه مقابله با کرونا استفاده می‌کنند؛ اما ماسک همه آن چیزی نیست که با عنوان پروتکل‌های بهداشتی شناخته می‌شود. از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی، علاوه بر ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری مهم‌ترین نکاتی هستند که باید به عنوان پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا مورد توجه قرار گیرند.

در ادامه این مقاله چند راهکار مهم در راستای رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از رفت و آمد غیرضروری را به شما معرفی می‌کنیم.

 

 

مایحتاج خود را از خانه و با پلتفرم‌های آنلاین بخرید!

به لذت و هیجان خرید حضوری واقفیم، اما این روزها سعی کنید تا حدامکان ریسک حضور در مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد را به قیمت خرید حضوری به جان نخرید. خریدهای روزانه خانه و کالاهای مصرفی، مواردی هستند که هیچ نیازی به مشاهده از نزدیک و یا مقایسه ندارند و خرید آن ها از پلتفرم های آنلاین، شما را از مکان های بسیار آلوده مانند سوپرمارکت و فروشگاه دور نگه داشته و خطر ابتلا به کرونا را کاهش می دهد. این روزها به لطف پلتفرم هایی مانند اسنپ فود علاوه بر غذا و کالاهای سوپرمارکتی حتی می توانید مرغ، میوه و نان را نیز به راحتی از منزل سفارش دهید.

این نکته را در نظر داشته باشید که ریسک خرید حضوری حتی از ریسک حضور در وسایل حمل و نقل عمومی نیز بیشتر است؛ اما متاسفانه این موضوع دست کم گرفته می‌شود. به طور متوسط در هر بار خرید حدود 3 تا 8 بار با افراد دیگر در ارتباط خواهید بود.

با دلتنگی‌ها چه کنیم؟

این روزها همه ما دلتنگیم. احتمالا بسیاری از مردم هنوز اصول مقابله با پاندمی را رعایت می‌کنند و کمترین میزان رفت و آمد را با عزیزان خود دارند. قرنطینه شدن در خانه و دوری از دوستان و عزیزان، برای همه واقعا سخت است؛ اما تا زمانی که برای این پاندمی راه حلی پیدا نشده، بهتر است شرایط را درک کنیم و برای سلامتی عزیزانمان در خانه بمانیم.

در این شرایط توصیه می‌کنیم که تا حد امکان از رفت و آمد به خانه یکدیگر و حتی مکان‌های تفریحی مانند پارک‌ها جلوگیری کنید و برای ارتباط با عزیزان و دوستان از تماس تصویری بهره ببرید. اپلیکیشن های ارتباطی مانند واتس‌اپ این امکان را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده‌اند.

تا حد امکان به سفر نروید! (حتی سفر کاری!)

این مسئله واقعا یکی از مهم‌ترین مواردی است که در رعایت آن کوتاهی کرده‌ایم.سفر یکی از مهم ترین راه های انتقال ویروس به شهرها و کشورهای دیگر است که باعث شد اپیدمی ویروس کرونا تا این حد گسترده شود! پس تا جایی که امکان دارد از رفتن به هرنوع سفر خودداری کنید. حتی اگر جلسه کاری مهمی دارید، سرویس‌های ویدیو کنفرانس و چت آنلاین به کمک شما خواهند آمد تا از شهر خود بتوانید مشکل را حل کنید. اما اگر سفری واقعا ضروری در پیش دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا با استفاده از  پلتفرم‌های آنلاین و مورد اطمینان، اقامتگاهی که از نظر بهداشتی مورد تایید باشد را رزرو کنید.

  • سید محمد مهدی حسینی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

فرزندانم برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به اعضای خانواده خود، همکلاسی ها، مدرسه و دوستان یاری و کمک کنیم؟

پرسش مهر سال تحصیلی 1400-1399

آموزگار:سید محمد مهدی حسینی پور